در صنایع از رولبرینگ های استوانه ای دوبل در موقعیت های محدودتری نسبت به رولبرینگ استوانه ای تک استفاده می شود چرا که دارای قیمت بالاتری بوده ، حجم بالاتری را اشغال کرده و در کل نیازی به چنین تدابیری برای تعلیق بار ممکن است حس نشود. اما در شرایط خاص که با میزان بارگذاری زیادی بر روی شافت هایی با سرعت های زاویه ای کمتر روبرو هستیم با توجه به نحوه قرارگیری ساچمه ها در ساختار رولبرینگ استوانه ای که می تواند بصورت زیگزاگی باشد استفاده از این قبیل رولبرینگ ها می تواند مزایایی را نیز به دنبال داشته باشد. در کل دو راهکار کاهش قطر ساچمه و افزایش تعداد آ« و یا استفاده از رولبرینگ استوانه ای دو ردیفه با توجه به نزدیک شدن پیک (اکسترمم) نقاط بالایی و درگیر ساچمه ها با کونس ها هم تعلیق بار بهتر و مناسب تری را شاهد هستیم و هم حرکت روان تر، فشار بار کمتر و ترمزک تنش مناسب تری را خواهیم داشت.